• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Și-am fript un iepure

Încurcându-mă cu savuroasa activitate de a dezgheța congelatorul, m-am pomenit cu o pungă de carne. Cum foamea e doamnă mare, n-am avut cum să refuz și-am aruncat bolovanul de carne într-o oală cu apă pe calorifer. Las-o-ncolo de dezghețare naturală, eu i-am dat FFW (hăhă, ffw, remember? 🙂 ).

M-am trezit deci cu o jumătate de carcasă și mi-am amintit de unde și ce lighioană era: era un iepure primit de la maică-mea în ultimul pachet de dinainte de ultimele Saturnalii. Dezghețat fiind deci și cu cărnița roz, am dat un cuțit prin el și l-am împărțit în două bucăți cam cât două pulpe mari de pui.

Am luat tigaia aia adâncă și-am călit cu spor o ceapă cam cât pumnul. Am pus sferturile de rozătoare pe patu’ de ceapă aurie și-am lăsat să sfârâie nițel, cât să se rumenească pe dinafară. Înainte să se prea ardă ceapa, am acoperit cât am putut de bine totul cu apă, am aruncat piper, rozmarin și-o linguriță de pastă de roșii (așa, mai mult de idee) și-am lăsat să fiarbă.

Și iepuru a fiert. L-am întors. Și-a fiert. L-am întors din nou. Și-a mai fiert puțin. Și înc-un pic. Și l-am mai întors puțin. După cam o oră mirosea deja a gata, da’ fiind prima dată când găteam animale de genul, am insistat până la două ore, să m-asigur că e carnea pătrunsă bine.

La final am lăsat apa să scadă să iasă un rântaș din ăla bun (adică bănuiam că ar fi bun și dacă-i de iepure). Am aproape fiert doi pumni de macaroane, iar înainte să fie gata, cam cu un minut, am pus cam juma de ceașcă de apă de pe paste în rântaș și am pus macaroanele să fiarbă mai departe. Au fiert și s-au îmbinat foaarte bine.

Pe urmă am pus în farfurie tot cum trebuia și-a ieșit ceva de genul ăsta:

Treaba a ieșit chiar bine, gustos și cel puțin sățios. Ar fi lipsit niște castraveți murați, dar nu-i bai. Carnea a ieșit fragedă, și n-avea gust de pui. Clar mă mai joc cu iepuri. Va trebui să încerc și niște macerat când am niște timp în plus și poate niște cartofi la cuptor cu rozmarin n-ar fi stricat lângă carne.

3 răspunsuri

  1. E bine ca l-ai primit congelat. Eu am facut chestia asta cu unul viu si m-am cait indelung dupa aceea. Parca si-acum ma bantuie:)))

  2. Intr-adevar era cu ani in urma, il cumparasem din piata Obor, cadou ptr fii-mea. L-am adus acasa si pana sa ma dumiresc unde sa-l pun a ros plasa si a iesit. dupa aia l-am bagat in casa si s-a rahațit de doua ori greutatea lui. Ce sa fac, ce sa fac? Hai sa-l tai. Stiam de la unii ca trebuie sa-i bagi o tevusca pe sub blana, dupa ce-l casapesti, ca sa se desprinda si sa ramai cu el, ca in imaginile de mai sus. A fost groaznic. Inainte sa-l tai a inceput sa planga ca un copil. M-am jurat ca nu mai fac treaba asta cat oi trai. M-ai taiasem gaini, un curcan, un cocoș, inainte, insa cu iepurele e altceva. Trebuie sa ai putina structura de criminal in tine ca sa faci chestia asta.

Lasă un răspuns

