• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Sos aproape tailandez cu bureți și carne tocată

Mno că azi mi-o mai ieșit o mâncare faină. De data asta cu siguranță voi păstra ideea și pe altă dată. Totul a-nceput de dimineață, când îngrijorat de stomacurile din casa noastră pentru seara asta am aruncat o privire rapidă prin bucătărie. Singura chestie ce părea relevantă era niște carne tocată în congelator. Așa că am pus-o la decongelat.

Și-o trecut ziua, iar pe seară pe la vreo 5 mi-am făcut și eu niște curaj să trec pe la cumpărături. Pentru gătit am pregătit următoarele chestii găsite prin magazin și prin bucătărie și le-am pus în tigaie în ordinea asta:

  • praz. Am folosit cam un sfert de băț. L-am tăiat rondele și-am separat inelele.
  • un colț de unt
  • carne tocată. Relativ puțină, cam cât doi pumni. N-am nici cea mai vagă idee câte grame erau acolo, erau pungi puse de mână, nu erau în pachete cumpărate cu gramaj și alte detalii.
  • sos de soia
  • bureți de ulm. Astea-s niște ciuperci foarte simpatice. Am tăiat buchetele de ciuperci în bucăți mari. În total am pus vreo 300-400 de grame.
  • trei căței de usturoi tăiat mărunt
  • vreo 200 de grame de mix de legume congelate gen tailandez (cu „bebeluși” de porumb, ciuperci chinezești, morcovi, morcovi galbeni și bambus)
  • boia iute, piper, puține semințe de chimen și pentru final
  • o ceașcă de paste de roșii.

În foarte câteva cuvinte:

Am călit inelele de praz în unt, iar când s-au rumenit bine am pus carnea tocată. Am călit-o și p-asta până sa făcut maronie pe toate părțile și am pus sosul de soia. Grijă mare aici, eu am scăpat cam multă și-am folosit din aia sărată, deci în final mi-a făcut mare sete :).

Am lăsat să se facă fain carnea și-am pus bureții. Am amestecat puțin și-am tăiat și pus cățeii de usturoi. A urmat mixul de legume. Na, după legume am pus și o cană cu apă, să fiarbă și să se facă totul pătruns fain. Am ținut totul acoperit vreo jumătate de oră, verificând și-amestecând din când în când. Cu 10 minute înainte de final am pus o lunguriță cu vârf de boia iute, piper tot multicel și câteva semințe de chimen. În ultimul minut am pus pasta de roșii și am amestecat totul bine.

În final io zic c-o fo bun. Am martori. Doi martori de încredere :D. Lângă se pot face niște paste, tăiței de orez sau orez. Eu unu am mâncat cu o chiflă proaspătă de pâine cu toate semnițele imaginabile, iar combinația a fost foarte faină.

Lasă un răspuns

