• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Ouă umplute cu ficăței

Cam cu o lună în urmă, un cititor mă ruga să postez o rețetă maramureșeană de ouă umplute. Acuma ce v-oi povesti eu aici nu știu cât o fi de autentic maramureșean. Din câte am auzit tipul ăsta de mâncare e venit de pe la franțuzi. Dar indiferent de origini, e tipul de mâncare ce-mi înveselea mie fiecare revelion când eram copil.

După ce m-am gândit eu o vreme la cum aș putea proceda, mi-am cam luat tot ce am considerat necesar și înainte să mă apuc de treabă, m-am consultat cu maică-mea să nu cumva să fi uitat ceva. Și spre fericirea mea nu uitasem nimic.

Am folosit următoarele:

  1. 3 ouă
  2. cca 100 de grame de ficăței proaspeți de pui
  3. un sfert de ceapă roșie (merge oridecare, presupun)
  4. cam un sfert de legătură de pătrunjel, tăiată cât de mărunt am putut
  5. maioneză simplă, vreo 3 linguri
  6. piper, sare
  7. un castravete murat acru
  8. un ardei roșu și încă un castravete murat de pus lângă ouă pe platou

Ficățeii și ceapa călită pot fi înlocuite cu succes cu pateu din comerț la alegere. Amu să fiu sincer maică-mea cu pateu din ăla îmi făcea, eu am folosit ficăței proaspeți mai mult din curiozitate și-am fost deosebit de încântat de rezultat.

Pasul 1: pateu de casă

Am călit ceapa tăiată cât de mărunt am putut și am prăjit ficățeii cât de mult a părut necesar. I-am ținut vreo 10 minute până orice bucățică se sfărâma la cea mai mică apăsare cu lingura de lemn.

Am mutat totul într-un bol și cu un … băț, pistil, sau cum i-o fi zicând, de la mojar am mărunțit ficățeii într-o pastă cât de fină. Nu am pus nici un lichid însă, cu toate că era foarte uscat. Am pus în schimb din belșug sare și piper, ficățeii ăia cred că ar fi putut încorpora o solniță întreagă :)).

Pasul 2: umplutura pentru ouă

Am fiert cele trei ouă până s-a întărit gălbenușul. Le-am curățat cu grijă de coajă și pieliță și le-am tăiat în două longitudinal. Gălbenușurile le-am pus peste aproape-pateul de după pasul 1 și le-am omogenizat pe cât posibil.

Între timp un bol de maioneză simplă (un gălbenuș, ulei și muștar) mi-a apărut din neant. Bine, nu din neant, m-a ajutat o prietenă, că eu unu nu prea-s prieten cu făcutul maionezei :).

Am tăiat și pătrunjelul mărunt și am amestecat totul (nu și maioneza încă). Maioneză am pus câte-o lingură și-am amestecat cu o furculiță după fiecare. În cazul meu trei linguri au fost suficiente. Nu e bine să exagerezi cu maioneza.

În final, am tăiat un castravete murat acru cubulețe  și am amestecat totul.

După ce am pus maioneza și castraveții pasta uscată de tot inițial a prins o consistență foarte faină de pateu.

Pasul 3: aranjarea

La pasul 2, am folosit gălbenușul pentru umplutură. Albușurile în schimb le-am păstrat așa întregi deoparte. Acum luăm câte o jumătate de linguriță de umplutură și înlocuim gălbenușul. Ouăle astfel umplute le-am acoperit ulterior cu un strat subțire de maioneză.

Și-n final…

Din păcate n-am avut la îndemână nici un aparat foto pentru vreo poză de calitate, așa că nu am insistat cu telefonul pentru că oricum n-ar fi fost prea concludente. Oricum, pentru a vă da o idee am făcut o poză cu platouașul rezultat:

Nu recomand să mâncați mai mult de două bucăți odată, sunt deosebit de consistente. Merg foarte bine cu garnitură de cartofi natur sau copți și eventual cu o salată proaspătă.

5 răspunsuri

  1. […] Ouă umplute cu ficăței Tue Nov 02, 2010 19:45 pm Cam cu o lună în urmă, un cititor mă ruga să postez o rețetă maramureșeană de ouă umplute. Acuma ce v-oi povesti eu aici nu știu cât o fi de autentic maramureșean. Din câte am auzit tipul ăsta de mâncare e venit de pe la franțuzi. Dar indiferent de origini, e tipul de mâncare ce-mi […] […]

  2. delicios, confirm! 🙂

  3. deliciosi ficatei, confirm! 🙂

  4. […] This post was mentioned on Twitter by Adi Dragos, Adi Dragos. Adi Dragos said: #culinar Ouă umplute cu ficăței: http://bit.ly/cTvQnu http://wp.me/pTO2b-9j […]

  5. Dumnezeule, ce foame mi s-a facut :))

Lasă un răspuns

