• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

3 legume la cuptor cu grătar

Oai, deci n-am mai fo așa mândru de ce mi-am gătit azi de la treaba aia cu plăcinta de spanac :).

Cu buget auster m-am plimbat puțin prin piață sâmbăta asta. Mi-am luat dovlecei, cartofi și păstăi. Nu știam ce urma să fac cu ele. Pe drum spre casă, de foame, am început să visez pui și grătare. Mi-am amintit astfel că mai aveam în congelator o juma’ de piept de pui rămas de acu ceva vreme.

Acasă mi-am pregătit cartofii pentru ai face la cuptor. Vreo 5 cartofi mici spre medii. I-am tăiat cubulețe și i-am pus într-un bol. Am rămas așa puțin dezamăgit, erau cam puțini acolo, în bol, și m-am gândit că după ce-i scot din cuptor o să fie și mai mic. Cum cartofi nu mai aveam, am luat doi dovlecei (și ăia mici) și i-am tăiat cubulețe. M-am gândit că rău n-are cum ieși… și de iese rău, apoi oi închide ochii și-oi mânca cu mult sos de chilli. După dovlecei, pe același principiu că nu poate ieși rău, am tăiat mărunt șivreo 7-8 păstăi mari. Adică dacă tot coc ceva dubios, apoi să fie pe bună dreptate.

Să recapitulez:

  • 5 cartofi mici-medii, spălați și tăiați cubulețe (cu tot cu coajă! – la cuptor acolo savoarea cartofului)
  • 2 dovlecei mici – tot spălați și cubulețe
  • 7-8 păstăi proaspete, curățate de colțuri și eventuale ațe și tăiate mărunt, după bob.

Am mai pus pentru arome:

  • piper, sare, ulei de măsline și rozmarin uscat

Ei bine, astea toate le-am pus într-un bol, și le-am amestecat bine cu boia multă, sare și oloi. Pe cât posibil atent să se ungă relativ omogen bucățelele de legume. Le-am pus într-o tavă cu foaie de copt pe dedesupt și le-am ținut în cuptor preîncălzit 45 de minute. Focul l-am lăsat mediu spre mare.

Între timp am pregătit următoarele:

  • jumătate de piept de pui
  • un dovlecel
  • salvie și piper
  • puțin de tot unt

Puiul l-am tăiat în două felii, l-am presărat cu salvie uscată și piper și l-am pus pe cratiță din aia de grill unsă cu puținul unt. În aceeași tigaie, lângă pui, am pus felii groase de dovlecel. Le-am ținut pe foc, întorcându-le din când în când, vreo 20-25 de minute la foc mic-mediu, să se pătrundă bine.

Rezultatul a fost o combinație divină, mai ales completat cu niște turte de mălai de acu două zile încălzite.

Foarte bun ar ieși într-o dată următoare dacă aș pune și 3-4 căței de usturoi tăiați jumătăți, poate chiar mai mulți, la cuptor cu legumele alea. De asemena, fără carne, garnitura aia de la cuptor ar trebui să fie minunată cu nișe brânză rasă pe deasupra, sau cu cașcaval. 😀

Lasă un răspuns

