• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Tocăniţă de miel cu păstăi

De ceva multă vreme mă tot gândesc să gătesc şi altă carne decât cele trei standard (pui, vacă, porc). Aseară m-am jucat cu nişte cărniţă de miel: un fel de tocăniţă cu verdeţuri şi păstăi proaspete scăzute. Toată treaba a durat cam 40 de minute.

Am folosit aşa:

  • 200 gr. carne de miel
  • 300 gr păstăi
  • 4 căţei de usturoi
  • o ceapă verde
  • cimbrişor, frunzele de pe un băţ
  • mărar, aproape  legătură mai mică
  • leuştean, jumătate de legătură
  • o lingură de smântână
  • 50 ml. de vin de casă

Şi m-am apucat eu foarte simplu şi clasic de poveste:

  • pus ceapa la călit
  • am tăiat frumos mielu în cubuleţe, pe cât posibil mai uniforme, şi le-am aruncat peste ceapă, şi-am pus vinul
  • am pregătit usturoiul şi ierburile toate, tocate mărunt, şi le-am aruncat în tigaie după ce se călise puţin carnea, după vreo 5 minute
  • am pus şi nişte apă, cât să se acopere, pentru a nu se usca prea naşpa carnea
  • după vreo alte 5 minute am pus păstăile peste
  • următoarele 20 de minute am tot amestecat ca păstăile să ajungă pe rând în sos şi să se-nmoaie
  • cu 5 minute înainte de a le scoate am pus smântâna.

Ce a ieşit:

Ceva interesant. Carnea de miel şi-a pierdut aroma aia naşpa, dar a rămas cu ceva specific şi foarte bun. Singura problemă e că a rămas cam puţin condimentată. Cred că ar fi ieşit mult mai strălucit dacă aş fi marinat carnea înainte vreo două ore cu usturoi, nişte cimbrişor, vin (şi fix un strop de oţet, şi aia numa să-i pot spune marinată 🙂 ).

O altă problemă care pe mine m-a deranjat în final a fost prea puternica aromă de leuştean. Nu voi pune pe viitor. Dintre ierburi, asta era dominanta şi nu se potrivea foarte bine.

Totuși:

Am încercat mai târziu o porție încălzită căreia i-am adăugat vreo 75 gr. pastă de roșii. A ieșit mult mai bun. Parcă aroma aia dulce de roșii contura mult mai bine restul aromelor.

Un răspuns

  1. […] Tocăniţă de miel cu păstăi Thu Jul 29, 2010 20:35 pm De ceva multă vreme mă tot gândesc să gătesc şi altă carne decât cele trei standard (pui, vacă, porc). Aseară m-am jucat cu nişte cărniţă de miel: un fel de tocăniţă cu verdeţuri şi păstăi proaspete scăzute. Toată treaba a durat cam 40 de minute. […]

Lasă un răspuns

