• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Plăcintă în familie

Fiind într-o vizită scurtă de weekend pe-acasă pe la ai mei, azi am avut chef să gătesc. Cu maică-mea. A fost foarte fain, mai ales pentru că de vreo 8-9 ani, de prin primii ani de liceu, eu n-am mai făcut nimic pe-aici pe-acasă. Cum m-am apucat de un an doi să gătesc de capul meu, m-am gândit deci să le fac o surpriză alor mei.

Cu ajutorul lui maică-mea, am gătit ceva de genul plăcintei ăsteia. Cu unele modificări totuşi:

  • Aluatul:
    • a fost aluat de plăcintă simplă de pe la noi, frământat de maică-mea: apă, drojdie, făină şi puţin ulei – foarte similar cu aluatul simplu de pâine
  • Umplutura:
    • brânză proaspătă de vacă – s-a cam scurs apă multă din ea, puteam pune nişte griş pentru a reţine lichidul
    • o ceapă verde
    • mărar – o legătură
    • lobodă – cam 300 de grame
    • un ou

Am umplut deci aluatul cu umplutură şi le-am ţinut jumătate de oră în cuptor la 200 de grade.

A ieşit diferit de ce-am scris pe blog mai demult, aluatul a fost foarte diferit, dar deosebit de bun.

Pentru a nu mânca sec plăcinta, am pregătit şi un fel de sos exagerat de banal:

  • smântână, vreo 200 de grame
  • mentă proaspătă din curte, frunzele de pe trei fire

Am tăiat mărunt menta şi am bruscat-o puţin într-un bol cu o coadă de cuţit (deh, n-am avut mojar 🙂 ). Am pus smântâna peste, am amestecat bine să se omogenizeze  şi am ţinut vreun sfert de oră la frigider.

Rezultatul a fost următorul: o mamă mândre, o bunică emoţionată şi o mătuşă surprinsă şi încântată aproape de tremurat. Toată lumea a cerut supliment la porţie şi nici o farfurie nu a rămas cu vreun rest de smântână pe ea. 🙂

Un răspuns

  1. […] Cafea. Mahmureală. Sat. Oi, vaci, găini, căţel jucăuş. Plăcintă. Baia Mare. Cafea târzie. Linişte, pace şi nirvana. Melancolii. Rugby. Vin extraordinar de […]

Lasă un răspuns

