• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Pui cu sos de caise și păstăi

Da, de caise. Îs foarte mândru de ce mi-o ieșit :D: carne fragedă și moale, cu un sos foarte fructat dulce crișor – minunat! Mai ales după eșecul de ieri. Pe lângă el mi-am făcut niște păstăi scăzute cu ceapă verde și usturoi. Mai în detaliu cam așa arată povestea:

Cu ce-am început:

(plus încă niște ingrediente la care m-am gândit pe parcurs)

  • piept de pui cam 300-400 de grame
  • două cepe verzi
  • păstăi vreo 400 de grame
  • caise – am început cu 3 și am pus până la urmă vreo 5
  • usturoi, vreo 4 căței tăiați mărunt
  • mentă – eu am pus uscată, de la plic, vreo 3 vârfuri zdravene de deget
  • piper, sare, ulei, o lingură de făină

Puiul cu sos:

  1. puiul tăiat mărunt cubulețe, pus în ulei la fript. lăsat vreo 5 minute să-nceapă să se pătrundă.
  2. caisele, desfăcute și tăiate cubulețe mărunte, le-am pus peste pui și le-am amestecat bine.
  3. menta am pus-o după încă vreo 3 minute, când caisele se topiseră puțin și se vedea sosul la orizont.
  4. am luat de pe foc când carnea a fost bine făcută și mirosul nu prinsese încă aromă de prăjeală – semn că fibra de caisă s-ar arde deja.

Păstăi

  1. după ce am pus carnea cu sos într-un bol, am mai pus peste ce rămăsese acolo niște ulei, și cam o linguriță de făină – să se facă puțină îngroșala să țină păstăile
  2. am pus ceapa tăiată mărunt pentru călit
  3. la un moment dat am aruncat peste ceapă și păstăile și le-am lăsat vreo 20 de minute. după 5 minute am pus niște apă în care să fiarbă, dar s-a evaporat aproape toată până la final
  4. am pus pe final piper, sare și usturoiul tăiat bucățele – astea în ulimele două minute de ținut pe foc, să se păstreze aroma de usturoi proaspăt.

La servire mi-am prăjit două felii de pâine și le-am frecat temeinic cu usturoi:

Rezultatul

A fost delicios: puiele puțin dulce și firav, cu sosul acrișor și fructat au mers extraordinar cu păstăii și mai ales cu usturoiul! Mai mult nu pot să vă povestesc, sunt oricum prea încântat. 🙂 Vă recomand și-aștept păreri dacă apucați să-l ăncercați.

Timpi

Totul a dorat în mare vreo 30-40 de minute. Nu am cronometrat de data asta că-mi era prea foame și poftă că mă mai uit pe ceas, dar am apucat să văd cam trei sferturi dintr-un episod de Stargate în paralel, deci vreo 35 de minute.

2 răspunsuri

  1. Arata foarte bine puiul asta cu caise, interesanta idee 🙂 Numai bine

Lasă un răspuns

