• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Mazăre boabe cu piept de pui

Mi-am făcut azi ceva simplu și interesant. Interesant, în sensul că nu e nici paste nici cartofi, deci o mică schimbare, nu că ar fi ceva deosebit de rar :): mazăre boabe cu piept de pui.

M-am jucat cu următoarele:

  • mazăre… vreo 500 de grame din conservă, cu puțin lichid cu tot (aveam boabe din alea congelate, dar din nu știu ce motiv erau râncede așa că și-au găsit altă cale-n viață)
  • o ceapă verde
  • ulei puțintel
  • piept de pui cam 200 de grame
  • cimbru, cam două vârfuri de degete (vârf de deget = unitate de măsură universală; o unitate corespunde cantității de mirodenie mărunțită ce este cuprinsă între două degete, de regulă arătătorul și degetul mare)
  • sare, piper
  • făină – cam o lingură nu tocmai cu vârf
  • vreo 50 ml de apă, pentru că la un moment dat îmi secase de tot
  • jumătate de legătură de pătrunjel
  • trei căței de usturoi – era să uit de ei 🙂

Am făcut așa:

  1. am tăiat pieptul de pui cubulețe și l-am ținut 5 minute în ulei într-o tigaie acoperită, până puteam rupe bucățele-n două cu lingura de lemn fără probleme, și interiorul era alb
  2. am pus puiul de-oparte într-o farfurioară
  3. în uleiul rămas am pus făina, am amestecat, după care am pus ceapa tăiată mărunt și-am lăsat vreo 3 minute la călit
  4. peste am aruncat mazărea, împreună cu lichid din conservă cam cât să aproape acopere mazărea
  5. am pus cimbru, sare și piper
  6. am pus bucățelele de pui
  7. am lăsat vreo 10 minute să scadă lichidul. eu am lăsat cam mult și a scăzut de tot, dar am completat cu apă
  8. tăiat usturoiul felii mărunte și pătrunjelul mărunt – le-am aruncat peste, am amestecat și am mai lăsat la flacără vreo 20 de secunde, până a început să miroasă fain a usturoi în toată bucătăria.

Ce-a ieșit:

Ceva foarte simplu și interesant. Sincer să fiu încă nu am gustat, că frige și noh, io unu nu vreu să-mi opărăsc limba :). Totuși miroase foaaarte fain. Când eram mic eram mare mâncător de mazăre verde, datorită lui maică-mea și recunosc mirosul de mazăre bună, și toate celelalte chestii se simt individual și îs faine împreună.

În caz că mă înșel, o să pun un P.S. mai jos să vă avertizez ;).

Cifre și durate:

Timp total = aprox 25 de minute = 5 minute pieptu de pui, +1 minut tăierea lui +3 minute călitul cepei +10 minute ținutul restului la foc +5 minute răcitul porției.

Porții suficiente pentru – 2 persoane normale = 1 persoană foarte înfometată

7 răspunsuri

  1. Baga poze. Nu merge fara pozeeeeeeeeeeee

  2. […] rămasă de ieri, vreo 200 de grame din […]

  3. Cu telefonul. Nu conteaza. Fa! :))

  4. „Vârf de deget” pare a fi o unitate de masura abstracta, cam asa cum e, in Ardeal, „o juma’ de ora buna” :))
    Gresesc ?

    D.

Lasă un răspuns

