• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Ce-am mai făcut cu cartofii ăia

Din episodul anterior.

Azi dupămasă, mi-am scos cartofii de ieri din frigider și m-am uitat la ei. Așa. Lung. Știam că tot ăia trebuia să-i mănânc, da’ nu știam exact cum. Că deh, a doua zi aceeași mâncare spun niște omini că nu face bine.

Na și tot uitându-mă la ei, încercam să îmi amintesc de ce ieri nu mi s-au părut extraordinari, ci doar buni. Așa că renunțând la orice fel de pretenții că mi-ar veni idei dacă tot la ei mă uitam, am început să mă uit în frigider.

Și-acolo ce să vezi tu? Un colț vechi de unt și o bucățică de șuncă din aia mai fibroasă (nu din aia gen York sau cum, ci din aia zdravănă de grohăitor) se holbau la mine de după un pătrunjel și o cutir aproape goală de icre. Le-am decis viitorul:

  • am pus cam un centimetru cub de unt la topit într-o tigaie
  • foarte rapid am tăiat cubulețe o bucată de vreo 6 țenti cubi de șuncă și le-am aruncat peste unt
  • le-am lăsat puțin, așa, cam vreo 10 secunde să își amestece aromele și…
  • paf, am aruncat rămășițele de la cartofii de ieri
  • le-am lăsat astupate cu un capac de sticlă (nu că ar fi important din ce era capacul, ziceam și eu că era de sticlă) vreo 7 minute (n-am cronometrat exact, dar 5 sună prea puțin, iar 10 e sigur prea mult), amestecând din când în când (am amestecat totul de vreo 3 ori, deci să zicem o dată la 2 minute)
  • am tăiat mărunt cam un sfert de legătură de pătrunjel
  • când a-nceput să miroasă a prăjit, am pus grozăvia din tigaie în farfurie, am presărat cu pătrunjelul și…
  • am scos din fundul frigiderului un rest de cutie cu smântână, încă nemirositoare, din care am dat peste cartofi.

Rezultatul de azi, cu improvizațiile ochiometrice de mai sus, a fost mult mai bun. La gust se simțea fain și puiu, și șunca și cartofii pe fundal cremos de smântână rece. Pătrunjelul n-a făcut altceva decât să ajute aroma faină.

Data viitoare sper să găsesc o variantă care să nu includă cuptor+tigaie+frigider peste noapte+din nou tigaie înainte să fie mâncarea foarte bună și nu doar bună.

😀

Un răspuns

  1. […] P.S. Ziua următoare: episodul următor […]

Lasă un răspuns

