• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Cartofi la cuptor cu rozmarin și pui

Mno că n-am mai scris de ceva vreme p-aici. Nu-i bai. Vă scriu azi ceva ce mi-am pregătit. O chestie simplă, bună și interesantă. Foarte pe scurt e vorba de niște cartofi cu un sos de roșii și pui la cuptor. Mai pe lung:

Componente:

  • cartofi noi, vreo 6-7 bucăți cam cât un ou (n-am nici cea mai mică idee ce gramaj);
  • două roșii medii
  • o căciulie (bulb din ăla complet) de usturoi
  • o ceapă verde cu bulbul mediu
  • piept de pui, vreo 200 de grame
  • rozmarin, chimen și boia
  • ulei
  • pătrunjel verde, cam o treime de legătură

Ce-am făcut cu ele:

  1. Cartofii: i-am tăiat bucățele ca și pentru natur, puțin mai mici însă, să se facă mai repede. I-am udat cu ulei, am aruncat niște boia cât să se-nroșească, rozmarin și chimen. I-am amestecat bine cu mână, să se ungă cu mirodenii și apoi i-am pus împreună cu usturoiul tăiat tot bucățele în cuptor gata încins. I-am lăsat cam 30 de minute.
  2. Sosul: am călit ceapa verde, pus puiul tăiat cubulețe, chiar puțină apă să nu se usuce, iar după vreo 15 minute am pus roșiile și le-am lăsat împreună la fiert. După încă 5-10 minute am pus pătrunjelul tăiat mărunt.
  3. Totul la cuptor: după jumătate de oră – patruzeci de minute am pus sosul peste cartofi în tavă. Le-am amestecat bine, să fie cât de cât omogen amestecul și le-am mai lăsat încă vreun sfert de oră.

Ce-a ieșit:

În farfurie arăta ca o tocăniță de cartofi cu niște roșu și cărniță pe-acolo. Foarte puternic a fost mirosul și aroma de roșie și rozmarin. Foarte fain amestecul cu cartofii. Puiul nu mi-a ieșit foarte gustos în amestec, dar era foarte plăcut în combinația de texturi. Mâncarea a fost foarte ușoară și sațioasă. Nu sunt deloc fan cartofi, dar a fost bun.

Variațiuni:

Ce am încercat pe câteva îmbucături a fost să pun sos de pesto puțin, numai cât de aromă. A fost extraordinar cu aroma puternică de busuioc și pesto.

Mâine pe când voi mânca de seară îmi voi încălzi în tavă și voi încerca să pun busuioc sau pesto peste tot. Mă aștept să fie foarte fain.

P.S. Ziua următoare: episodul următor

Un răspuns

  1. […] Ce-am mai făcut cu cartofii ăia Posted on iulie 8, 2010 by adidragos Din episodul anterior. […]

Lasă un răspuns

