• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Plăcintă cu carne şi lobodă

Mă gândeam azi pe zi ce aş putea face cu nişte chestii pe care le aveam în frigider: nişte lobodă şi un picuţ de carne tocată. Tot cugetându-mă eu pe drumuri la treaba asta, mi-am amintit de nişte plăcinte făcute de mine mai prin primăvară şi de care eram şi încă îs taare mândru.

Mno. Şi m-am apucat să adun ingrediente pe măsucă în feliu următor:

– o pungă de lobodă (cam cât o pungă din aia de legume de la supermarket, ne-ndesată) luată de drag de la o băbuţă din piaţă duminică,

– vreo 200 de grame de carne tocată porc şi vită,

– o ceapă verde,

– un aluat – eu îmi cumpăr de la congelator din ăla de foetaj, da bun ar fi oridecare,

– juma de legătură de mărar,

– juma de pachet de telemea de capră (da, de capră, nu ştiu de ce, da am zis să le dau şi caprelor un moment de promo),

.. hmm… ce mai era oare… aşa:

– un ou,

– chiar puţin ulei (din ăla rafinat de nu ştiu ce seminţe, nu de măsline extra şmechere, pentru că),

– şi fix două fire de cuişoare.

Buuuun.

Pe urmă m-am apucat eu să fac aşa:

1. Am călit ceapa într-o tigaie, am pus cuişoarele şi cele 200 de gr de carne. Le-am ţinut acolo la foc mic şi tot amestecat din când în când până ce s-a făcut cărniţa binişor. Asta-i o chestie banală ce-am aflat-o de la o emisiune culinară cu o tanti din Canada. Cică ar fi mai bună aroma cărnii dacă o faci în ceapă iniţial şi în plus, nu trebuie să ţii plăcinta o veşnicie la cuptor ca să fi sigur că e făcută carnea.

2. Între timp am meşterit un amestec pe masă:

  • telemeaua rasă
  • frunzele de lobodă rupte mărunt
  • cam 90% din oul bătut (chiar puţin am ţinut ca să ung aluatul înainte de copt)
  • mărarul tăiat cât de mărunt

3. După ce s-a făcut carnea, am adăugat-o în amestecul de la 2.

4. Am pregătit aluatul cum zicea pe ambalaj, am uns tava cu ulei să nu se lipească, am pus umplutura şi împăturit aluatul frumos, ca un fel de ruladă. Cu partea unde era lupit aluatul am pus rulada pe tavă, ca de-asupra să fie partea netedă. Am uns cât de omogen şi rapid toată partea de sus cu puţinul rămas de la ou.

5. Pus la cuptor preîncălzit şi ţinut pe foc mediu cam 35 de minute.

Ultimele 10 minute am tot fost cu ochii pe el, dar tot l-am lăsat cu un minut prea mult şi puţin puţin s-a ars pe fund, da nu i-a fi bai, tot bun tre să fie. Acum abia se răceşte, dar pot să vă spun că mirosul este extraordinar. Abia aştept să înfulec. Am pregătit şi puţintică smântână rece, mă aştept să meargă bine împreună, mai ales dacă nu pun prea multă :).

Până mânc deci, s-aveţi o poftă plăcută. Şi de încercaţi cândva şi voi daţi-mi de veste cum v-a ieşit ;).

P.S. Update:

Într-un final m-am apucat să hăpălesc din plăcintă. Foarte faină a ieşit: aromată de la ierburi, telemeaua a dus la ceva mult diferit faţă de plăcintele mele din primăvară (link mai sus) – e mai gumată, mai sărată, şi bine-nţeles altă aromă. Carnea face totul mai consistent, dar pe viitor nu voi mai folosi carne de porc decât dacă sunt convins de calitate, am nimerit cu puţin cam mult ţesut conjunctiv, zdronţuri şi din alea.

Am încercat două variante:

  • cu smântână – foarte la-ndemână şi merg perfect împreună – recomand!
  • cu sos pesto – se potrivesc da nu aş putea zice că se distrează bine împreună. Având în vedere că pesto nici nu e ceva ce să ai oricând la-ndemână, aş zice că nu e neapărat ceva de încercat. Doar eventual dacă ai o poftă nebună de busuioc.
Lasă un răspuns

