• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Orez cu sos de măr şi ton

Mno că mi-am făcut de mâncare pentru seara asta. Iarăşi m-am hrănit cu resturi, că doar e păcat să arunci. (Se-nţelege sper că resturile erau din frigider şi încă utilizabile 🙂 ).

Deosebit de hotărât să îmi fac paste cu sos de roşii şi ton, am deschis frigiderul să inspectez teritoriul, şi ce mi-i dat să văd? Cu multă dezinvoltură se-nholba la mine de pe un raft de frigider un bol cu orez fiert. Şi mi-am zis că ăsta pe mine m-aştepta. Mi-am continuat razia prin dulapuri şi frigider şi m-am apucat de partea distractivă.

Tigaie pe foc. Bun. Niţel oloi. Bun. Ciopârţit o ceapă verde. Bun.

Luat un măr cu o pată maro. Decupat pata maro şi cotorul. Tăiat cubuleţe. Aruncat în tigaie. Pus apă chiar cât să acopere mărul. Bun. (Apa va înmuia suficient mărul pentru a se face semi-pastă şi nu va fi tare pe când voi mânca)

Am tăiat cubuleţe o roşie şi-am pus-o peste măr.

Am aşteptat să scadă apa, cam 2-3 minute. Am pus chiar un picuţ de sos de soia.

Desfăcut conservă de ton bucăţi şi-golit în tigaie. Tăiat rapid un ardei cubuleţe şi-aruncat tot acolo.

Orez aruncat în ce-a rezultat. Amestecat şi pus o rămurică de oregano şi vreo trei frunzuliţe din Gigel, tăiate mărunt.

Luat după un minut de pe foc şi pus în farfurie.

Na, vi-i clar că am avut emoţii cu ce a ieşi. Adică io unu nu mai mâncasem veci măr cu ton şi orez.

În final mi-a plăcut. Am pus mult piper, e drept, dar eu mănânc de obicei piperat. A fost o mâncare uşoară, rapidă şi distractiv de făcut.

Combinaţia dulcelui de măr cu gustul ăla specific de ardei au dominat paleta gustativă. Totul s-a armonizat perfect cu granulaţia orezului. 🙂 M-am gândit la fiecare îmbucătură la budincă de orez cu măr, iar singura notă de gust care îmi amintea că nu e desertul era tonul – simplu şi subtil îmi amintea că nu mănânc budincă.

Bun fost deci. Votez să păstrez combinaţia pentru viitor.

Lasă un răspuns

