• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Gigel la ghiveci

Faceţi cunoştinţă cu Gigel:

Bine, nu e tocmai Gigel în poză, e un alt busuioc ce seamănă foarte bine. Inclusiv la flori :). L-am găsit prin piaţă acu vreo trei zile la un nene care are o cultură de busuioc şi zmeură undeva prin Banat. Am mai împărţit o casă cu o rudă de-a lui gigel, un unchi de-a lui de anu trecut. Avea doar frunzele mai mici şi nu era a meu, era al Cristinei.

Iarna asta am mai avut o tentativă cu un oregano la ghiveci. Dar l-am cam lăsat baltă. Insista să se uşte şi să-i fie rău orice faceam eu sau colegii mei de casă cu el. Încă mai există pe un balcon, dar nu vrea nicicum să crească mai zdravăn, aşa că nu se pune problema să îl fructific prin bucătărie.

După instructajul nenelui de la care l-am luat cu un amărât preţ de trei lei, urmează zilele astea să îl pun într-un ghiveci mai mare, cel mai probabil o sticlă de plastic de cinci litri într-o amestecătură de pământ de genul: 1 parte sol de flori de la magazin, 2 părţi ţărână din aia de pe câmp – ca să se dilueze nutrienţii din solul de flori, şi încă o parte nisip. Cică în aşa sol ar trebui să crească zdravăn şi frumos.

De ce busuioc la ghiveci?

  • În primul rând că fiind nebun după mâncăruri de paste, busuiocul îşi are oricând locul pe lângă mine în bucătărie.
  • Busuiocul uscat, chit că e destul de ieftin nu pare la fel de gustos. Sau poate e o fiţă de-a mea, dar îl prefer pe cel proaspăt.
  • În magazine, busuiocul proaspăt e destul de scump (6-9 lei), iar porţia e cam mare, nici în frigider nu te aşteaptă să îl foloseşti pe tot – ultimele bucăţi mi se tot strică. Şi mi-e chiar lene să îl congelez, decongelarea durează cam mult şi nu prea am răbdare când e să-mi fac mâncare.
  • Miroase a naibii de bine în jurul lui ;).

Să sperăm deci că Gigel va avea noroc şi răbdare să crească mare şi zdravăn în casa mea şi cu mine-n jur. Mă aştept la multe mâncăruri frumos aromate de frunzele lui :D.

3 răspunsuri

  1. Deci cand ajungem acasa o sa ne minunam si noi de noul locatar verde si mirositor… de data asta din bucatarie! Sa-ti traiasca odorul, boierule!

  2. […] aruncat în ce-a rezultat. Amestecat şi pus o rămurică de oregano şi vreo trei frunzuliţe din Gigel, tăiate […]

Lasă un răspuns

