• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Pui cu măr – ce mi-a ieșit

Na că am apucat să atentez și la puiu meu cu măr. A ieși ceva interesant, nu extraordinar, dar deloc rău. Pe o scară de la 1 la 10 mi-aș da un 8 (1 fiind un grătar carbonizat, 5 fiind cartofii mei prăjiți, iar 10 fiind ce-am reușit mai bine până acum).

Și-acum în pași, experimentul meu:

Un piept de pui, uns cu ulei, amestec de provans și susan. (Amestecul de provans e o combinație de ierburi aromate specifice zonei mediteraneene. Îl găsiți în orice magazin mai de doamne-ajută sub numele de Ierburi de Provence sau alte variante cu Provence.) Aruncat în cuptor pe o tavă cu hârtie de copt, pentru juma’ de oră.

Între timp am fiert niște paste. La final am păstrat un pahar din apa în care au fiert.

În wok mi-am încins niște ulei și-am aruncat în ordine, cam din 3 în 3 minute:

  1. o ceapă verde tăiată mărunt, ținută singură până se călesc bucățile albe de rădăcină,
  2. un ardei tăiat mărunt și o jumătate de măr cubulețe,
  3. cam o jumătate de ceașcă de sos de soia (ceașcă de cafea din aia uzuală de cafea scurtă – cunoașteți din orice cafenea și bar). Am lăsat toate astea să se pătrundă cu sosul, și după ce a scăzut aproape tot lichidul (pe foc mare, cam 2 minute), am pus
  4. cimbru cam o ciupitură (adică am băgat două degete în punguță și am aruncat cât am prins între ele), și niște mentă uscată (deși asta n-am simțit-o la final și cred că am pus degeaba)
  5. jumătate din paharul de apă de pe paste.
  6. am ținut la fiert până a scăzut din nou lichidul sub jumatatea nivelului restului ingredientelor.

Acuma treaba cu apa de pe paste e că aveam nevoie de ceva ce să îngroașă sosul. Nu prea a ieșit mare lucru din îngroșala asta, dau nici nu a fost apos sosul.

Am pus rapid în farfurie, și am mâncat ca un disperat. În concluzie a fost bun. Puțin cam sărat, având în vedere că nu am pus sare deloc. Suspectez că sosul meu de soia are prea multă sare în el.

Și o poză telefonistică, de foarte proastă calitate:

În concluzie, ca și experiment a fost aproape foarte bun. Fiecare ingredient (înafară de mentă) s-a făcut simțit, iar mărul i-a dat într-adevăr o aromă bună. Ce nu mi-a convenit însă a fost faptul că am gătit puiul separat de măr și soia – nu se va mai repeta. Deja mi-am făcut plan. Data viitoare renunț la cuptor, și frig puiul în tigaie împreună cu restul aceleași ingrediente.

Ce-am făcut aici am îmbunătățit cu treaba asta.

2 răspunsuri

  1. […] | Etichete: îmbunătățire, măr, pui | Leave a Comment  Acu trei zile am experimentat o chestie cu pui și măr. Rezultatul a ieșit foarte interesant și îl evaluam eu cam cu 8 pe o scală de la 1 la 10. Era […]

  2. […] timp, mi-a ieșit treaba asta și am îmbutatățit-o cu asta. 0.000000 0.000000 […]

Lasă un răspuns

