• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Vânăta de pe eBucătăria

Acu vreo câteva zile am găsit pe eBucataria o rețetă foarte tentantă. Se făcea că puneai o vânătă în cuptor cu niște chestiuțe și le lăsai acolo până se făceau bune.

Tre să recunosc că nu prea am gustat vinete altfel decât în veșnica salată cu maioneză. Ceea ce pentru mine le făcea niște legume pe cât de bune pe atât de plictisitoare. Hai pe bune, nu vi s-ar părea plictisitoare o legumă cu care poți face o singură chestie?

Mno și acuma seara m-am gândit eu că neavând chef să mă dau prin oraș, să-mi gătesc ceva simplu și gustos. Și-am ales rețeta cu vânăta și ce-am mai găsit prin frigider:

  • două roșii tăiate cât de mărunt
  • un ardeu tăiat tot cât de mărunt
  • o ceapă verde
  • o vânătă
  • 4 căței de usturoi

Ceapa și ardeiu le-am călit într-o cratiță, după care am adăugat și roșiile. Le-am lăsat la foc mediu circa 10 minute să se facă un fel de tocăniță de legume și să se îmbine aromele cât de bine. Le-am turnat pe urmă în tavă și după ce am crestat vânăta și am pus cățeii de usturoi în crestături am pus și vânăta peste.

Le-am pus toate-n cuptor și le-am lăsat cam 45 de minute (timp în care m-am distrat cu un episod de Doctor Who, noua mea manie). Le-am scos și le-am lăsat la răcit. Trebuie să menționez că în cele 45 de minute zburda un miros prin casă că-mi tremura stomacu de emoție.

Ca să nu fie totul prea leguminos, am tăiat o bucată de piept de pui (200-300 gr. ?) cubulețe, într-un bol le-am amestecat cu multe semințe de susan și ulei. Așa acoperite cu semințe și ulei le-am pus toate la prăjit. Le-am ținut pe foc cam 5 minute, am aruncat vreo 2-3 linguri de sos de soia. le-am mai ținut vreo 2-3 minute la foc mare, ca să se fiarbă sosul și aburii să pătrundă carnea.

Le-am aruncat toate lângă legume și mi-am pregătit o farfurie cu toate astea. Mai jos am pus două poze cu ce-a ieșit. Poze cam de telefon, așa că scuze că nu sunt tare apetisante.

Ce mi s-a părut cel mai fain o fost că în afară de sosu de soia și susan, nu am folosit nimic ce poate fi considerat condiment. Fără ierburi, fără prafuri, sare sau piper. Deși cu siguranță niște piper și niște pătrunjel și busuioc proaspăt ar fi fost foarte bune, nu am simțit să lipsească ceva. Totul a fost în final foarte fain aromat natural. Aromele se identificau și separat, iar împreună erau minunate.

Deci mulțumesc eBucătăria și pentru a încerca partea leguminoasă vă recomand tutorialul lor, e foarte fain ilustrat și explicat.

Lasă un răspuns

