• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Prea multă sare din nevoie de cărți

Acum pe seară n-am avut chef de gătit. Mă chinuia o lene îngrozitoare. Așa că mi-am auto-sugerat să-mi comand o pița (aka pizza). Însă când am realizat că nu îmi merge interfonul și că va trebui să cobor în gerul ăsta de la etajul trei ca să-l deschid pe cărăușu’ de pița, susnumita lene a sărit ca arsă.

În concluzie, m-am trezit cu tigaia pregătită-n fața mea și cu următoarele chestii identificate prin frigider (în ciuda faptului că se mascaseră sub formă de resturi neutilizabile):

  • jumate de dovlecel
  • un ardeu(i?) uscățiv
  • o ceapă verde dubioasă
  • 3 căței de usturoi
  • o bucată de pui.

Am tăiat toate astea frumos cubulețe (ardeiu l-am tăiat felii) și le-am aruncat în tigaie. Peste ele am aruncat niște chestii aromate:

  • semințe de susan
  • salvie
  • piper
  • sare

Sare. Și puneam eu sare. Și scuturând de zor la sarea aia, mă gândeam eu la ceva. Voi reveni la acest ceva.

La final arunc niște sos de soia găsit pe-un raft, mai mult așa, să se lege toate-ntre ele.

Buuuun. Și m-apuc de mâncat.

Groaznic.

Nimic nu se simțea. Simțeam sare. Atâta sare că-mi venea să mă arunc în prima baltă cu apă din spatele blocului. Asta pățești dacă nu ești atent când folosești sarea.

Ei bine, treaba care mă fermeca pe mine, acel ceva mai sus menționat, justifică însă greșeala mea. E o chestie foarte tare pe care mi-a povestit-o o prietenă. Acel ceva se va întâmpla în Timișoara în curând. Partea care mie mi se pare cea mai interesantă e faptul că din acel ceva face parte și o acțiune suficient de simplă ca să aibă succes. În câteva zile, în Timișoara, niște oameni se vor trezi pe stradă cu cărți cadou în brațe. E o acțiune foarte mișto de promovare a lecturii. Și simplitatea ideii e surprinzătoare. Și pe lângă asta, pare-se că unul din locurile mele preferate de cafea și bere, Irish Public House (cel de lângă tribunal), s-a dotat cu o cutie în care pot fi donate cărți. Cărți vechi, citite, sau care nu mai sunt necesare pe raftul tău, etc. Intri pe-acolo, bei o cafea, și poți lăsa și o carte care să fericească pe cineva.

Cu mâncarea totul a fost bine până la urmă. Am dres-o cu niște smântână proaspătă care a neutralizat majoritatea excesului de sare.

5 răspunsuri

  1. Hah, eu nu m-am lasat pacalita si tot am sunat dupa pizza. Numa sa vina odata :((

  2. a veniiitttt

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Cristina Putan. Cristina Putan said: numai ca il facem vinerea viitoare, in 28 mai. ca ploua RT @adidragos: #peBlog Prea multă sare din nevoie de cărți: http://wp.me/pTO2b-3E […]

  4. Adi dragule,eşti aşa de şod că îmi vine să ce mînc (de drag,nu de foame). Ai dreptate cu sarea, prea multă strică, presur-o cu frică.
    În reţeta ta salvia nu îşi avea locul, nu merge su susanul, în schimb soia, susan şi pui fac o combinaţie clasică. Şi tare cred că sărătura ţi-a pro-venit de la soia, că de obicei sosul ăsta o amplifică. Soluţia cea mai simplă era să traji două beri la pixă şi era totul regulat.
    Uica Mihai

Lasă un răspuns

