• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Fail: Seminţe şi boabe

O tentativă din categoria "aşa nu".

În urmă cu ceva vreme am descoperit pe rafturile magazinelor ălora mari  nişte chestii de se numesc „seminţe”. Dincolo de buna tradiţie a românului de a sparge seminţe scara blocului, m-am gândit că ar trebui să aibă ceva valoare şi prin bucătărie.

De ce nu ar exista o posibilitate de a le include în diverse mese şi feluri de mâncare? La urma urmei seminţele de diverse plante (floarea soarelui sau dovleac de exemplu) sunt arhicunoscute şi foarte hrănitoare. În plus îs de obicei foarte puternic aromele de prin ele.

Am încercat aşadar într-o zi chestia următoare:

  • am prăjit nişte seminţe de floarea soarelui în puţin ulei de măsline cu nişte chestii aromate (piper, chimen); le-am lăsat puţin, pentru că la un moment dat seminţele au început să puşte ca popcornul.
  • am pus peste seminţe câteva boabe de mazăre verde şi le-am lăsat şi pe astea la prăjit.
  • nişte usturoi
  • şi puţin sos de roşii (aka passata) în care am lăsat totul să fiarbă circa 10 minute.
  • la final puţin pătrunjel şi un sfert din sucul unei lămâi.

Rezultatul a fost dezamăgitor:

  • După spusele unui prieten care a suportat experimentul de a degusta, totul era mult prea eterogen şi nu exista o îmbinare de arome.
  • Mie unu mi s-a părut mult prea acid, probabil oi fi scăpat prea multă lămâie.
  • Sosul de roşii a căpătat un gust mult prea greu în combinaţie cu seminţele prăjite.

Încă mă gândesc la variante să fac treaba asta să iasă bine. Pe când voi reuşi o să pun rezultatul sus. Dacă are cineva ceva idei sau sugestii care să mă ajute, pliz comentaţi-vă mai jos.

Lasă un răspuns

