• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Plăcinte şi iară plăcinte

No deci am făcut pân’ la urmă rost de nişte poze cu o mâncare a mea de săptămâna trecută. O chestie foarte interesantă şi teribil de simplă. Până nu de mult plăcintele astea mi se păreau complicate. Îmi imaginam că vai de ce laboratoare complicate îi nevoie pentru compoziţia potrivită, că durează câteva ore, etc.

Şi-ntr-o zi mi s-a-ntâmplat să găsesc pe twitter un link către nişte poze cu o plăcintă cu chestii verzi prin ea. Nu mai ştiu exact cine a trimis şi de unde erau pozele alea, oricum am rămas în minte cu imaginea unei placinte cu frunze. Zilele următoare m-am tot gândit la poza aia şi m-am hotărât şi eu. 🙂

Cu o scurtătură (aluatul) am reuşit să fac o plăcintă care semăna cu ce-am văzut. A durat foarte putin, cam 30 de minute cu tot cu copt. Am luat de pe la un magazin din ăla cu multe frigidere un aluat (nu de foetaj, că e prea complicat cu el, niciodată n-am reuşit să îl stăpânesc cum trebuie).

Am ajuns acasă cu nişte ierburi şi frunze în pungă: ceva spanac, nişte măcriş, nişte leurdă, pătrunjel şi mărar. Toate luate de la babe harnice de prin piaţă, pe cât posibil din jurul timişorii (am un fix cu a cumpăra local). Am scos din frigider cam toate brânzeturile pe care le-am găsit – nişte brânză dulce, nişte caşcaval, ceva brânză brie, ceva telemea, etc. Le-am ras şi amestecat. Am rupt frunzele şi ierburile (rupt, nu tăiat – dacă le tai cică distrugi celulele şi multe din arome se pierd be tăietor, în schimb dacă le rupi, acestea se rup de-a lungul celulelor fără a pierde din lichide). Le-am amestecat pe toate aiurea într-un bol împreună cu două ouă bătute.

Am umplut aluatul cu ce-am amestecat mai sus, şi le-am aruncat în cuptor încins cu butonul setat pe la foc mediu. În 20 de minute totul a fost gata, crocant, aromat şi mişto. Cum mi-e obiceiul am testat experimentul pe vre-o câţiva prieteni şi au fost cu toţii încântaţi. Ba au mai cerut câte o bucăţică. 😉

Cam aşa arată ce-a ieşit:

… şi mai în miez:

Şi-aşa m-am convins eu că nu e nevoie de bucătărie SF şi cunoştinţe complicate să faci plăcinte bune. 😀

Pe scurt: un aluat (nu foetaj), iei un pumn de brânză cu multe verdeţuti, umpli un bol cu ele, le amesteci cu două ouă, le-mpătureşti în aluat şi paf la cuptor 20 de minute. Gata. (mai trebe puţin uns aluatul cu nişte ulei, şi putintel ou pe deasupra ca să se facă puţină crustă)

P.S. pentru poze mulţumiri lui Cristina.

8 răspunsuri

  1. Meh,
    Incepi s ama superi, cum ti-am zis si ieri, te-ai tras pe cur nush cata vreme sa intri pe twitter, dar finally ai facut-o. Asta f bun, dar acu si blogul, asta nu asa bun. De luni de zile nush ce nu fac sa slabesc si tu-ti tragi cel mai tare blog care ma face sa salivez.
    As intra cu capul inainte in placinta aia, arata delicios.
    Tine-o tot asa, poate pe cand voi fi slabit suficient 😛

  2. :)) oricum o poza nu ingrasa, asac a poti saliva la ea cat vrei 😉

  3. Eu incep serios sa ma gandesc c-ar trebui sa te muti mai aproape de mine. Nu de alta, sa nu se raceasca plancitele pe drum cand mi le aduci :D.

  4. hahaha, asa , invartiti voi cutitul in rana, desi si langa mine daca ai sta cred ca n-ar fi rau 😛

  5. Mmmmmm…..sună bine…arată şi mai bine.

  6. Ooooo, plăcințica minune. Mai vreau! Și nu doar încă o bucățică, o caserolă întregă.

  7. […] picuţ de carne tocată. Tot cugetându-mă eu pe drumuri la treaba asta, mi-am amintit de nişte plăcinte făcute de mine mai prin primăvară şi de care eram şi încă îs taare […]

  8. […] ajutorul lui maică-mea, am gătit ceva de genul plăcintei ăsteia. Cu unele modificări […]

Lasă un răspuns

