• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

To wok or not to wok? To wok.

Azi într-un moment de slăbiciune mi-am luat wok.

Tot aud de tipu ăsta de tigaie și cam peste tot pe unde mă uit la tot felu de bucătari aud de wok-wok-wok. Cică e foarte bun și potrivit pentru prajit tot felu de chestii de la legume până la carne bucățele. Ei bine azi mi-am luat unul.

Arată ceva de genul ăsta:

Bine, planta nu e inclusă în pachet, fără autograf pe mâner și posibil puțintel mai mare :).

Ideea e că i-am făcut deja o probă, așa, de rodaj. Mi-am reciclat câteva legume pe care le aveam prin frigider sub diverse forme: proaspete, salată, câțiva ardei din deja mult-prea-menționata mea mâncare multicoloră, etc. Ei și le-am făcut după niște indicații luate de pe site-ul lui Adi Hădean (link în dreapta paginii) cu ceva tăiței și niște hribi uscați.

Ei bine, rezultatul a fost interesant, deși cu diverse minusuri (ingredientele unele puțin incompatibile pe motiv de prea multe surse reciclate, prea mult sos chilli și prea puțin sos de soia – și anume deloc, etc.).

În privința wok-ului am fost însă plăcut surprins. Experiența de destul de diferită față de o cratiță obișnuita. E cu muuult mai ușor să faci figuri gen să arunci mâncarea în aer să-ți pice înapoi în tigaie fain amestecată. De fapt (și aici m-a prins de fapt), a fost prima dată când am reușit să fac treaba asta fără să împrăștiu jumătate din conținut prin bucătărie. Era o senzație foarte interesanta, wok-ul se-ndoia și arcuia suficient de mult încât să ajute la acțiunea asta de amestecat legumele în aer. În buna tradiție a chestiilor asiatice te duce cu gândul la qi, yin și yang, ninja, samurai și alte bazaconii cu mișcări șmecheroase. (Dacă ultima propoziție nu are sens, o puteți ignora.) Deci place la mine.

Na acuma că am și așa ceva pot să mă joc cu mâncarea și când o țin pe foc :). Ce m-a surprins și convins să îmi iau noua jucărie a fost prețul neașteptat de OK: 17 lei și mărunțiș de prin oșan. E clar că și wok-ul e de proastă calitate, dar nu cred ca aș ști să gătesc mai bine cu unul scump și nu mi se pare neapărat importantă calitatea oalei în stadiul ăsta.

Astea fiind spuse, m-am lăudat și pe blog. Până data viitoare, numa’ bine ;).

3 răspunsuri

  1. osan??? =))))))))) foarte tare

  2. […] concluzie, m-am trezit cu tigaia pregătită-n fața mea și cu următoarele chestii identificate prin frigider (în ciuda faptului […]

  3. […] wok mi-am încins niște ulei și-am aruncat în ordine, cam din 3 în 3 […]

Lasă un răspuns

