• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Limite stupide

Cam toată viaţa am trăit cu ideea stupidă că orice se găteşte cu ulei de floarea soarelui, totul se prăjeşte (mai puţin supele, e drept) înainte de orice, şi absolut orice fel de mâncare trebuie să aiba carne. Big fail, ştiu.

Ei, pe principiile astea am mers vreo doi ani, timp în care găteam aproape exclusiv următoarele: sosuri cu carne de pui cu sos de roşii sau smântână, paste, orez pilaf, şi eventual tentative de cartofi la cuptor. Bine, am expermentat şi cu alte chestii, dar astea erau preponderente.

Abia acu’ vre-un an sau mai puţin mi-am dat seama că de fapt există muulte alte chestii care pot fi gătite. Am încercat să găsesc reţete şi variante pe net, pe site-uri de reţete, dar nimic nu mă inspira suficient. Mă plictisea enumerarea seacă de ingrediente şi paşi. Într-un final am descoperit doi bucătari din „şăubiz”-ul străin care insistă pe alte aspecte decât simpla enumerare de reţete: Jamie Oliver şi Gordon Ramsey. Cel mai probabil îi ştiţi pe amândoi, că îs foarte cunoscuţi. Ce mi-o plăcut cel mai tare o fost accentul pe care ăştia doi îl pun pe parteade distracţie în timpul gătitului. Ei şi aşa încuiatul din mine a învăţat că gătitul îl faci degeaba dacă nu te simţi bine. Poţi să gateşti rupând, spărgând, mânjind, distrugând, ciopârţind, cam toate activităţile distructive (mai puţin explozia 🙂 ) se pot folosi în bucătărie pentru a găti – ce poate fi mai plăcut decât chestiile astea? Dacă eşti sau ai fost fan Jackie Chan, Dexter’s Lab, Power Rangers, Bugs Bunny, Tom şi Jerry, etc, nu are cum să nu-ţi placă să găteşti. Pe scurt, distructiv e distractiv ;).

După această revelaţie (de altfel la mintea cocoşului, dar ca mulţi alţii aveam şi eu imaginaţia blocată de limite stupide), mi-am dat seama că orice îţi cumperi de la raionul de alimente poţi amesteca, încerca, şi distruge pentru a scoate ceva nou din tigaie sau cuptor. În momentul de faţă cea mai faină chestie la gătit mi se pare că e surprinsă de aproape patetica exprimare „distrugi ca să creezi”… asta te poate face să te simţi un mic Vishnu în bucătărie.

Dacă nu te distrezi gătind, atunci îţi va fi corvoadă. Aşa că fiecare ar trebui, după părerea mea personală, să-şi găsească stilul de a găti care să-l distreze suficient şi care să i se potrivească. Gătitul e mult mai mult decât sa prăjeşti o halcă de carne sau să cureţi cartofi.

Lasă un răspuns

