• Dacă vrei să te-anunțe robotul de articole noi.

    Alătură-te altor 12 urmăritori

  • Blogu meu cu păreri:

  • RSS Flux necunoscut

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

Gătești? De ce nu?

Surprinzător de multe persoane nu înțeleg cât de fain poate fi să gătești. Încă nu mă pot obișnui cu răspunsuri de genu: ”da ce? nu este pizzerie cu livrări?”, ”știu să-mi ung un pateu pe pâine”, sau ”la ce bun? mi-oi găsi o tipă/tip care știe să găteasca”.

De unde ignoranța asta in cazurile respective? Cel mai probabil o fi vorba de o combinație a doi factori: buna tradiție românească de a nu-ți educa culinar copilul din varii motive, respectiv noua modă de a mânca pe cât de mult posibil în sau din oraș – doară în occident toată lumea așa face, nu? Ei bine nu prea mai sunt de acord cu treaba asta. Ce poate fi mai fain decât să-ți faci mâncarea singur?

Cu imaginație câtă ai, cu pricepere câtă ai, cu ce ai prin frigider sau cu ce-ți atrage privirea pe rafturi, poate ieși o mâncare care să te fericească.  Trebuie să te joci cu mâncarea (în ciuda celor ce ți s-au spus în cei șapte ani de-acasă), să încerci cât mai multe combinații, așa înveți ce-ți place și ce nu. Cu toții știm ce-i aia mâncare bună și cu siguranță încercând și cu răbdare putem afla cum o putem pregăti.

Nu cred că ar mai trebui să existe vreo scuză pentru a nu-nvăța să gatești (în afară eventual de a nu avea acces la bucătărie – cămin, internat, etc.). Nu mai există bariere nici sociale, nici sexuale și nici de informare (vezi youtube, google, prieteni, colegi, părinți, etc), și ar trebui cu toții să știm să pregătim oricând ceva ușor, rapid, pentru a ne auto-impresiona sau pentru a surprinde pe altcineva.

2 răspunsuri

  1. uiti de lenea pur romaneasca.

    honestly daca eu n-as avea cine sa-mi gateasca as prefera sa mananc la restaurant decat sa-mi pierd timpul personal preparand o mancare pe care risc si s-o ratez.

    • apoi fiecare-și are dreptu la preferințe în final. 🙂 părerea mea e că merită să strici 1-2 tentative ca după aia să înceapă să-ți iasă și chestii mișto.
      și drept e cu lenea asta româneasca, numai că n-am menționat-o că deja e iritant de omniprezentă din păcate.

Lasă un răspuns

